Saturday, July 4, 2009

PUISI BUNGA HATI

(Rasa Hati Di Kala Keletihan Menyelubungi, Kala Rindu Menghantui)

Aku tak tahu rasa hatimu
Aku tak pasti bicara jiwamu
Walaupun mudah sahaja aku dapatkan kepastiannya
Jika aku tidak selemah kini

Aku tak rela kau hilang sahabat setia
Aku tak mahu kau putus saudara juga
Walaupun ku yakin aku; kau kan kecap bahagia
Jika kau jadi pelindung rusuk kiriku adinda

Atas itulah
Aku undur cuma seinci
Tidaklah sejauh yang kau perhati
Kuselindungkan sedikit sisi
Keberanian dan kecekalan diri
Yang ku asah hampir sedekad
Kewibawaan dan karisma peribadi
Yang terbukti menarik hati sanubari
Bagi yang memerhati dengan jiwa murni

Kumohon
Berikan sedikit kias jawapan
Untuk melapisi segala persoalan
Yang berlegar di ruang fikiran dan harapan
Aku yang melayang di awangan
Tanpa kutahu mana landasan

Ku mahu kau tahu
Hati ini masih melayarkan harapan
Untuk bersauh di tengah lautan
Bagi menyelamatkan mereka yang karam
Natijah bahtera khilaf dan silap silam
Cuma kuharap sokongan dan bantuan
Aku nahkoda dan kau pengemudi
Saling bergantung sesama sendiri

Ingin sahaja ku menjenguk diri
Bertanya khabar dan isi hati
Namun tidak lagi untuk kebebasan ini
Yang kurantai dengan rasa rendah diri
Yang kau mahkotakan diri dengan tinggi pekerti

Aku ingin jawapan kepastian ini
Darimu BUNGA HATI

ANaZRaz
03072009 : 2235 Share

0 comments: